Gemeente Amsterdam: Nep Dope straat campagne

‘Be Smart, Be Safe: Ignore street dealers’.

Amterdam is een leuke, vrijgevochten, relaxte stad, maar zoals in elke andere stad is het belangrijk om op straat slim te zijn. Koop geen drugs en negeer straatdealers. Elk jaar worden ongeveer 1.000 straatdealers gearresteerd in Amsterdam. Ze verkopen meestal namaak drugs, handelen agressief en stelen veelal persoonlijke eigendommen van toeristen. Negeer ze, blijf altijd bij je vrienden en laat ze nooit zien waar je je geld of andere waardevolle spullen bewaard. OrangeOwl heeft samen met dochteronderneming StreetAds in opdracht van gemeente Amsterdam een informatieve greenadvertising campagne opgezet om met name toeristen op een ludieke manier te informeren.

StreetAds Marketing Campagne voor de Gemeente AmsterdamIn een vier maanden durende campagne hebben wij in gebieden rondom het stadscentrum, waaronder het Leidseplein, het Rembrandplein / Thorbeckeplein, de Wallen, Nieuwmarkt en de Haarlemmerstraat op ruim 45 locaties diverse milkpaint ads gezet. Deze gebieden trekken veel toeristen, vooral het nachtleven, en zijn daarom vaak het doelwit van straathandelaren. De creatieve en ludieke ads zorgen voor bewustwording van de Amsterdammers en toeristen.

Een echte owly houdt van de natuur en wilt er alles aan doen om deze niet te vervuilen. Daarom hebben wij voor deze campagne gebruik gemaakt van ‘milkpaint’. Milkpaint is gemaakt van gestremde melk, kalk en natuurlijke kleurstoffen waardoor dit natuurlijk afbreekbaar is. In totaal hebben wij in vier maanden ruim 135 greenads geplaatst wat werd ondersteund met andere communicatiemiddelen en een landingspagina op de website van gemeente Amsterdam.

Wil jij ook opvallen? Neem contact met ons op voor een creatieve greenadvertising campagne. Fly with us!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *