Gemeente Amsterdam: Awareness Campagne Fietsoverlast

Amsterdam houdt van fietsen en omdat steeds meer Amsterdammers gaan fietsen, raken de nietjes, rekken en vakken overvol. Om meer ruimte te maken heeft de gemeente Amsterdam nieuwe parkeerregels opgesteld. Om dit nieuwe beleid kenbaar te maken aan fietsend Amsterdam hebben onze owly’s samen met dochteronderneming StreetAds een unieke fietscampagne in de binnenstad van Amsterdam gerealiseerd

Met een creatieve greenadvertising campagne van 4 weken werden er 20 uitingen in de stad geplaatst die op een ludieke en informatieve manier de Amsterdammers informeerden over de nieuwe regels. Greenadvertising is een opvallende en creatieve manier om een groot publiek te bereiken. Het unieke aan deze manier van adverteren is dat het zeer milieu bewust is. Wij als owly’s willen onze natuurlijke habitat uiteraard niet vervuilen. Voor deze campagne hebben wij gebruik gemaakt van krijtverf . Deze natuurlijke verf, bestaande uit een mengsel van kalk, water en natuurlijke kleurstoffen dat zorgt voor een duidelijk contrast waardoor de boodschap goed zichtbaar is. De campagne werd ondersteund door de inzet van diverse communicatiemiddelen en een informatiepagina op de website van gemeente Amsterdam.

Sinds deze campagne zijn de nieuwe regels rondom het fietsbeleid van kracht. Dus nog 1 tip; gebruik je je fiets dus niet, haal hem weg.

Ook geïnteresseerd in een creatieve reverse graffiti campagne? Call an owly and fly with us!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *