DHL: In de sporen van topschaatsers

De Olympische Spelen 2018 in Pyeonchang zijn ondertussen alweer ruim drie weken ten einde. Een bijzonder succesvolle Spelen en met de 20 behaalde medailles de op één na succesvolste Winterspelen ooit voor Nederland. De Nederlandse schaatsers hebben wederom twee weken voor veel euforie, spanning en verrassing gezorgd. Heel Nederland leefde mee en het schaatsen was voor even een deel van ons vaste dagschema. De KNSB, de schaatsers en TeamNL stonden terecht twee weken in de schijnwerpers. Echter wordt er wel eens vergeten dat er jaren lang wordt getraind en dat de sport afhankelijk is van duurzaamheid op sponsoring gebied. Sponsoren, ofwel een betere benaming ‘partners’ kunnen daadwerkelijk iets toevoegen aan sport en als fundament fungeren om de sport vooruit te helpen. Ontzorgen op praktische zaken zodat de sporter kan focussen op zijn trainingen en resultaten.

DHL Parcel en haar bijdrage aan sport

Als Official Logistics Partner van de dames van Team AfterPay verzorgde DHL Parcel de logistiek rondom het team van o.a. Anice Das, Jorien ter Mors en Letitia de Jong. Van kleding tot materialen naar trainingskampen en wedstrijden, het werd door DHL Parcel uit handen genomen met als doel samen topprestaties te leveren en te pieken op de juiste momenten.

Snelheid, persoonlijke gedrevenheid, de eindeloze drive om verder te gaan als team, onophoudelijke can-do mentaliteit, met precisie opereren, de succesfactoren in topsport zijn niet anders dan voor DHL. Deze kernwaarden worden dan ook doorvertaald in het partnership tussen beide partijen. Sport brengt mensen samen, DHL verbindt elke dag mensen.

DHL is in de schaatssport gestapt om een breed publiek te tonen dat het ook de logistiek dienstverlener is voor consumenten en kleinere webshops. Om het partnership zichtbaar te maken heeft OrangeOwl een campagne ontwikkeld met een DHL VR Schaatsexperience waarmee deelnemers in virtual reality een 500 meter sprint kunnen mee schaatsen met de gesponsorde schaatsploeg.

In aanloop naar de Olympische Spelen in Peyongchang konden deelnemers onder andere tijdens het NK Allround & Sprint in Thialf en de Webwinkel Vakdagen deze experience beleven. Voormalig topschaatser Gianni Romme was aanwezig om bezoekers uit te dagen op een schaatsplank en ze naar een topprestatie te coachen. Met deze campagne gaf DHL extra aandacht aan grenzeloos ondernemen en activeerde het partnership in de schaatssport.

Nu de Spelen weer voorbij zijn zal voor vele sporters een nieuwe cyclus van vier jaar aanbreken en vragen naar (duurzame) partnerships om over 4 jaar in Beijing wederom de Nederlandse sporters in de schijnwerpers te zetten. Ontzorgen op randzaken en de sporter laten focussen op zijn/haar prestaties.

Nieuwsgierig geworden? Stuur een mail naar bart.alst@orangeowl.nl.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *